ПРЕДМЕТ МЕСЕЦА, МАЈ 2023.
Збирка Музеја примењене уметности садржи 22 луле од морске пене које су настале током 19. века. Све су произведене у комбинацији са металним оковом, док већина поседује и сачуване дрвене чибуке. На многима се налазе иницијали мајстора са урезаном годином настанка. Масивне луле из збирке којој припада и лула под инв.бр. 1691 поседују богату декорацију. Веома популарне теме за декорацију тих употребних предмета су сцене из лова или, као што је случај са поменутом лулом, сцене из битака хришћана и муслимана.
ПРЕДМЕТ МЕСЕЦА, АПРИЛ 2023.
Тањир на полеђини има потпис у виду ћириличних иницијала.
Иван Табаковић (1898-1977), академик, професор, сликар и керамичар. Сликарство је студирао на академијама у Будимпешти, Загребу и Минхену. Као педагог Школе за примењене уметности, Ликовне академије и Академије примењених уметности, извршио је снажан утицај на бројне генерације уметника на овим просторима. На Академији примењених уметности је радиo као професор за уникатну керамику, цртање, сликање, пројектовање и моделовање. Један је од оснивача уметничких група: Земља, Дванаесторица, Шесторица.
ПРЕДМЕТ МЕСЕЦА, МАРТ 2023.
Минијатурна сребрна бочица за парфем с краја XIX и почетка XX века украшена је мотивом цвећа у картушу, а затвара се металним затварачем са навојима и апликатором. Бочица из око 1900. године, такође је малих димензија. Нaправљена је од брушеног стакла, са декоративним металним затварачем и представља типичан женски модни детаљ из овог периода.
Бочице за парфем сачуване су у породици др Радмиле Поповић Петковић (Београд, 1920–1976), архивисте и научног сарадника Историјског института САНУ. Током 2020. године њена ћерка, Драгана Петковић из Београда, поклонила је ове предмете Музеју.
ПРЕДМЕТ МЕСЕЦА, НОВЕМБАР 2022.
Дело је настало крајем шездесетих година 20. века, у деценији када је таписерија постала примарна област стварања Јагоде Буић. Оно се одликује апстрактном геометријском композицијом, наглашеном текстуром вунене нити, деликатно усклађеним јарким колоритом, као и „изрезаним“ деловима који у целину, као равноправни елемент, уводе површину зида на коме је изложено. Таписерија је својеврсни „посредник“ између прве фазе у раду ауторке и њеног зрелог опуса који јој је донео ореол светски признате уметнице.
Фешта је добила награду Загребачког салона 1969. године, а представљена је и у Буенос Аjресу, као и на Међународном бијеналу таписерије у Лозани – тада најзначајнијој манифестацији савремене таписерије.
П. С. Јагода Буић је први пут излагала таписерије управо у нашем Музеју. Било је то 1963. године на изложби Савремена југословенска таписерија, која је приказала домете ове тада омиљене уметничке дисциплине, а која је у Југославији практикована тек десетак година. Деценију касније, Јагода Бујућ је сврстана у круг најзначајнијих таписериста света који су мењали поимање овог медија.